Konserwacja i renowacja ramy

Rama pojazdu stanowi fundament konstrukcyjny, pełniąc rolę “kręgosłupa” dla całej struktury. W procesie produkcji, ramy są często pokrywane jedynie podstawowym lakierem KTL, który zapewnia ograniczoną ochronę. Z biegiem czasu, zwłaszcza w miejscach spawów, może dojść do odpadania lakieru i zgorzeliny spawalniczej, co prowadzi do odsłonięcia gołej spoiny i zwiększa ryzyko korozji.

W przypadku nowych pojazdów, kluczowe jest zastosowanie dodatkowych środków ochronnych, takich jak suche woski, które mogą znacząco wydłużyć odporność ramy na korozję. Niestety, często pomija się ten etap, co skutkuje przyspieszonym procesem degradacji ramy.

Dla ram używanych, proces renowacji powinien być przeprowadzony z dużą starannością. Zaczyna się od dokładnego mycia ciśnieniowego, które ma na celu usunięcie wszelkich zanieczyszczeń. Następnie, po wykonaniu niezbędnych napraw blacharskich, rama jest piaskowana, aby przygotować ją do dalszych etapów ochrony.

Zaleca się unikanie lakierów proszkowych, które mimo swojej trwałości, mogą z czasem pękać. Zamiast tego, stosuje się podkłady epoksydowe i lakier poliuretanowy, które zapewniają elastyczność i odporność na zmiany temperatury. Wszelkie zakładkowe połączenia blach są dodatkowo zabezpieczane masami poliuretanowymi, co zapobiega powrotowi korozji.

Wnętrze ramy jest traktowane podkładem epoksydowym i woskiem na gorąco, co jest uznawane za najskuteczniejszą metodę ochrony przed korozją. Taki kompleksowy proces zabezpieczenia ramy gwarantuje jej długotrwałą ochronę i wydłuża żywotność pojazdu.

Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym zabezpieczaniu ram pojazdów, oferując usługi na najwyższym poziomie. Zapraszamy do współpracy, aby zapewnić Państwa pojazdom najlepszą możliwą ochronę przed korozją.

Scroll to Top